2011. június 27., hétfő

Popover "kenyér" rizslisztből, glutén-, tejmentes



Reggelire popover kenyérkéket sütöttem, csak most nem búzalisztből, hanem rizslisztből.
Nem tartalmaz élesztőt, sütőport, ezért csak a gőz emeli meg kissé. Az állaga nem olyan mint amit a hétköznapi kenyér kapcsán megszoktunk.
Akik viszont nem fogyaszthatnak glutén tartalmú, élesztős, sütőporos ételeket, talán örömmel fogadják a receptet, ami annyira egyszerű, hogy képtelenség elrontani.
Az eredeti recept itt olvasható, és így néz ki:
2 tojás
1 csésze liszt
1 csésze tej
1/2 tk só
Az én változatom :
2 tojás
1 csésze rizsliszt
1 csésze víz
1/2 tk só
1 tk citromlé
1/2 tk fokhagyma granulátum
Az egész cuccot símává kell keverni egy tálban. A masszát kizsírozott muffinformába öntöttem, 3/4-ig.
Nagyon forró sütőbe toltam, 20 percig rá se nyitottam, majd megfordítottam a tepsit és még 5 percig, csökkentett lángon készre sütöttem.
Még forrón ki kell venni a formából, ez egy kis ügyeskedést igényel, bár aki szereti ha megsülnek az ujjai annak nem lesz gond :D
Rácson érdemes kihűteni, különben a pára eláztatja.
Ebből a mennyiségből 12 db kicsi pamacs lett, és kb 3 perc alatt elfogyott.
Szami félbe vágta, majonézzel megkente, a fiúk csak úgy benyomták.....
A "hol a többi? " kérdésre nem voltam felkészüve :)
Egyet benyomtam a fagyasztóba, később kiveszem és referálok róla, újra felengedve- átmelegítve hogyan viselkedik a tészta.

3 megjegyzés:

borsoo írta...

Milyen egyszerű és ezek szerint nagyon finom. Biztosan kipróbálom, köszönöm a receptet :)!!!

Hegemony77 írta...

Szuper! Tuti én is kipróbálom! Köszi!

Timi írta...

Szia Borsoo! Ma délután megcsináltam az almás sütidet, rétesliszt,rizs és kukoricaliszt keverékéből, a "rátét" pedig cseresznye-meggy-alma trió volt. Isteni!
Hegemoni77, próbáld ki bátran, nem tudom mennyire szoktál ilyesmit enni, számíts rá, hogy az állaga nem a klasszikus péksütié. :)